Bebislista!

GRAVIDITET
När fick ni reda på att du var gravid? 26 november 2010 i vecka 26.
Var det planerat? nä verkligen inte, men så himla välkommet!
Mådde du illa under graviditeten? ja dom första 2 månaderna vad folk säger till mig, var ju inte medveten om graviditeten.  
Hade du mycket foglossningar? nix. hade inga! :) 
Hade du någon hormonrand?
Fick du bristningar? ja, om inte alls för mycket!
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag visste att det skulle bli en flicka :)
Vad ville du att det skulle bli för kön? Jag har alltid velat ha en flicka först, men när jag var gravid var en frisk bebis det enda jag önskade.
Hade du några speciella cravings? mer-drickan!
Vad gillade du för mat? Samma som vanligt
Någon maträtt du avskydde? nä, inte mer än det vanliga..
Hade du halsbränna? Ja!
Behövde du kissa ofta? Haha jaa!
Hur mycket gick du upp? 20 kg.
Är du nöjd över din graviditet? Nja, nöjd över att bebisen i magen mådde bra hela tiden men inte annars!
Var du rädd för förlossniningen? Ja, klart jag var rädd. Men ju närmare slutet av graviditeten jag kom så kände jag bara att jag ville att bebisen skulle ut och orkade inte känna rädsla.

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning? den 1 mars, klockan 03.45
Vilken vecka var du i? 40 exakt.
Gick du över tiden? Nej.
Hur startade din förlossning? lite av mitt vatten gick på kvällen den 28 februari, men jag trodde det var som jag hade kissat på mig, men vaknar sedan 03.45 av att jag inte kan sova mer för det gör ont som satan i magen..
Hade du någon bedövning/smärtlindring? lustgas.
Hur länge hade du värkar? Från första värken ungefär 15 timmar. 
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ja, men inte så jag inte stod ut med dom i början, det blev värre ju kortare det blev mellan värkarna.
Grät du? nej, inte en droppe!
Skrek du? nej, inte ett ljud kom från mig ;)
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? När jag kom in var jag öppen 4-5cm och då hade jag 2 min mellan värkarna.
Hur lång tid tog krystvärkarna? exakt 11 minuter.
Vem var med på din förlossning? mamma, 2 barnmorskor och 2 läkarstudenter. 
Hade du ont efteråt? Ja!!
Är du nöjd över din förlossning? Ja det är jag absolut. Hade en helt underbar barnmorska som "förlöste" mig och det gick snabbare än jag trodde att det skulle göra.

BEBISEN
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja, det gjorde hon!
Vad blev det för kön? En flicka
Vad vägde han/hon? 3555 gram.
Hur lång var han/hon? 50 cm.
Huvudomfång? 35 cm.
Ville bebisen amma på en gång? Nja, efter ca en halvtimme eller nåt.
Hade bebisen gulsot? Nej.
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, det gjorde hon
Vad fick han/hon för namn? Michaela Towa Vanessa Borggren

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Jag bestämmde namnen eftersom pappa inte kom in i bilden förrens en månad efter förlossningen, så jag bestämmde det och dom. Det blev towa för att jag ville ha ett ovanligt namn! :)

 



Kommentarer
Hannah

Fina prinsessan och hennes fina mamma <3

2011-06-28 @ 20:03:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0