Random från dom sista dagarna!

nu kommer lite saker som hänt dom senaste dagarna!


Den 21/6 var vi på bvc och vägde & mätte towa för sista gången innan 5 månaders vaccinationen då frågade även min barnmorska om vi börjat med smakportioner eftersom hon snart blir 4 månader, och då svarade vi med att vi inte gjorde det.. men hon tyckte vi skulle börja med det eftersom towa är så snabb i utvecklingen i allt annat! Så vi åkte till citygross för att handla mat till oss själva, men då köpte vi även en potatis och en palsternacka, som vi gjorde till puré och det tyckte towa var mega gott! Inga konstigheter här inte. Så nu äter hon smakportioner, och hon älskar verkligen det! Hon har smakat potatis/palsternacka, palsternacka/morot, äpple efterrätt & banangröt! banangröten var verkligen favoriten hittills. :)


Den 26/6 hade vi dop för prinsessan, och det var jätte fint, trevligt och verkligen minnesvärd! Massor av fina presenter, alla gäster som kom, tårtorna, maten & allt var verkligen perfekt! Min barndomsvän Madeleine kom även och sjöng Välkommen Hem med sonja aldén och det gjorde hon super snyggt! Ni kan lyssna på hennes andra låtar på youtube, sök på madeleine singer.. så kommer det upp några stycken! :)

Tyvärr fick jag inte med mig gästboken hem, Är det inte mer rätt än att mamman som barnet bor ihop med och kommer ha ett sovrum hos och bo oftast hos får ha gästboken tillsammans med alla hennes andra fina presenter på en hylla i sitt rum? tydligen inte enligt henne... men jaja, jag överlever.. får väl gå och snoka när jag är hos towas pappa! måste ju få se vad min käre familj skrivit! :)


Idag den 27/6 åkte jag, min mor och min bästa vän till malmö och köpte golv till min käre lägenhet för att kunna göra den klar.. sen åkte vi in på harald nyborg och köpte towas första pool! En rosa pool, men några färgglada djur i botten. Hon fick bada i den direkt när vi kom hem, och det var något av det roligaste som hade hänt tyckte hon nog! Hon satt och plaskade, stampade och skrattade för fullt hela tiden. Men sen när jag skulle ta upp henne så tyckte hon inte det var riktigt kul, hon ville inte lämna hennes älskade pool! men imorgon kommer den upp igen, om det är fint väder! :)

Idag har vi även grillat och det var mums! Men towa ville inte riktigt ha puré idag, så hon fick välling hela dagen idag <3 hoppas det blir bättre imorgon!!


Någon som kan någon bra ungmamma blogg? förutom micahs, lillemoors, och dom 2 som fick PSD :(... ? :) behöver läsa någonting, är riktigt uttråkad på datorn! kommentera gärna!

Tack för att ni orkade läsa alltihop! ;) kramen på er!


förlåt för en väldigt liten bild!



Kommentarer
Anonym

varför kunde inte han få ta hem gästboken om du nu ändå fick ta hem alla presenterna :S ?

2011-06-29 @ 22:40:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0