20 - Framtidsplaner

Har ju faktiskt tänkt lite på min framtid och vad jag har för framtidsplaner..
jag kan inte riktigt komma på vad jag har tänkt på, jag vet bara att jag har tänkt på det! :p


Nu ska jag gå i skolan fram tills towa kommer (har fått ett speciellt schema), sen ska jag försöka gå till skolan några lektioner i veckan lite då och då för att kunna få mina slut betyg i nian och kunna börja på ett gymnasie sommaren 2012.
När jag väl har börjat gymnasiet, så har ju towa börjat på dagis, så då har jag inget problem med att behöva skaffa barnvakt och sånt, utan då går hon där när jag är i skolan varje dag. Bara för att man är ung mamma behöver man inte vara hemma extra mycket mer än när man är "normal" mamma.

Jag tänkte utbilda mig till någonting som man tjänar mycket på tex. advokat, kapten, truckförare i hamnen som mamma jobbar med eller något annat. Men jag vill ha något jobb som jag slipper kämpa så mycket med eftersom jag behöver tid med min dotter också. Men när jag har fått ett jobb, börjat få lite inkomst, och kanske skaffat mig en "man" så tänkte jag flytta ifrån mamma och låta henne få leva sitt liv eftersom jag ska bo hos henne minst 2-3 år till och min bror bor fortfarande hemma, och han är 22. Så när jag har bott hemma med min bebis hos mamma ett tag, så känner jag att hon behöver slappna av. Hon är rätt sliten eftersom hon jobbar över så mycket för att ge min familj och mig det vi vill ha. Och det är vi tacksamma för<3

Hon kämpar för sitt liv för att kunna renovera vårt hus för att vi ska kunna bo här, för att jag ska må bra.
Här är fukt i väggarna, mögel på vinden, köket måste fixas och vi håller på att måla för fullt.
Alltså ser här typ ut som kriget hemma, men vi ska bara riva övanvåningen och taket också, sen är vi klara med det mesta här. Sen kan vi ta det lugnt när bebisen kommer och bara mysa med henne & med varandra.
För varenda dag har vi någon gubbe eller några gubbar som springer i vårt hus och fixar och har sig, vi får liksom nästan aldrig någon privat tid tillsammans, för dom springer överallt och ingenstans.

Så jag ska flytta vidare, hjälpa mamma lite med huset, och sedan fixa så att hon kan sälja detta & flytta till något mysigare där hon kan slappna av och ta det lugnt resten av sitt liv. :)

Sen får vi ju se vad som händer efter det. Men det är typ mina framtidsplaner.. och ni fick även veta lite om min mamma.

Jag ska skriva ett inlägg om henne också någon dag, när jag känner för att uttrycka alla känslor till henne!

Hoppas ni fick svar på era frågor.
Kram




Kommentarer
anna

är det din mamma som betalar allt till dig och tova eller?

2010-12-20 @ 13:57:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0