tredje december tvåtusentio!

hejsan gott folk!
"ärtan sitter i hålet. - men hålet finns inte där?" - ja gud vilken dag asså..



"rebecka"
Asså var det att ni va så jävla oansvarliga och inte skyddade er, eller skyddade ni er men att det inte höll? Känns så jävla onödigt att folk får oväntade barn i så ung ålder när det inte är så jäkla svårt att skaffa skydd och att skydda sig ..!!

- tänk så många i världen det finns som inte skyddar sig, tänk så obehagligt det kanske är med skydd tycker vissa? :)
usch det finns folk som har någon jävligt stort emot att man kanske har en eller två gånger man inte har skyddat sig på och vips... så kommer det en liten bebis..
tänk så vill man ha barn när man är så ung? tänk om man inte får oväntade barn? tänk om
jag ville ha ett barn?
jag kanske inte är ett dugg ledsen över att jag ska ha barn... barn kan man leva livet med. Jag tar bara ett steg före alla andra i ansvaret och tar det redan nu, men det hindrar inte mig från att umgås med vänner som jag alltid gjort eller hur?




"anonym"
hur ska du kunna ha en rosa vagn ? har inte du rött hår ? hur snyggt blir det ?

- bara en fråga...... sen när fick jag rött hår? jag har nog aldrig i hela mitt liv haft rött hår, så varför skulle jag ha det? ta reda på lite fakta innan du anser att jag har någonting. :)




- får kanske säga sorry till mitt arga beteende, men jag är på rätt dåligt humör idag..
Har bara slöat och inte gjort någonting vettigt idag!
Vaknade vid halv 8 och bestämmde mig för att stanna hemma ifall jag nu kanske mår illa som jag gjorde igår, så jag satte mig och tittade på tvn en stund.. sen gick jag inte i duschen. I duschen blev jag så himla trött så jag gick och la mig igen och vaknade tio i två men en riktigt städ-peppning i huvudet, så jag började städa hela övan våningen, fixade med towas kläder lite grann och bara precis tog det lugnt med mamma i  bakrunden.
Åkte till malmö till bror och snackade lite med han och hans flickvän, sen åkte jag vidare till min älskade mormor där jag fick syn på en jätte fin rosa filt som mormor stickat, så jag frågar vad hon ska med den till och då får jag svaret:
- jag hatar rosa mer än något annat i denna världen, så vad tror du jag ska göra med den?
slänga den?
haha! det är towas! :D

och ni kan ju tro att jag blev glad, för den var verkligen jätte fin och den var i rosa! (A)
Jag längtar efter nästa ultraljud som är ungefär i vecka 1 2011.. jag dör av längtan!
jag vill se min lilla flicka igen!
.. sitter och tittar på ultraljudsbilderna efter första ultraljudet och hon e så fin :)
jag vill inte vänta en dag till asså.... jag vill inte!! hon får gäääärna komma nu! <3

aja.
Såg idol också och det var riktigt bra det jay gjorde idag så han ska vinna!! :)

men nej, nu ska jag inte trötta ut er mer, för nu ska jag faktiskt gå och lägga mig!

ni får ha det mega bra mina kära läsare, så skriver jag ett intressant inlägg imorgon!
kraaaaaaaaamen




Kommentarer
marica

det måste verkligen kännas bra att du har hela din familj som stöttar dig. vad har din pappa sagt om deet? lizette, du ger mig rysningar när jag läser dina fina inlägg :O

2010-12-05 @ 12:26:03
rebecka

Visst, jag förstår att du är glad för ditt barn, men om jag uppfattade det rätt så var inte det här barnet väntat, utan var ett misstag eller ditt eget slarv med att inte skydda dig och tänkte inte på konsekvenserna. Det är ju inte så jävla rättvist mot barnet heller att ha en ung mamma som måste fokusera på skolan och som inte kan finnas där 24/7 som en mamma i typ 25 - 35 års åldern kan när hon tar mamma ledigt. Jag antar att du framöver kommer att fokusera på att utbilda dig så du kan ensam försörja för dig och ditt barn - vore det inte bättre om du hade väntat tills tiden var rätt istället för att sätta ett barn till världen som inte får växa upp med en älskande pappa vid sin sida och en mamma som kan fokusera 100% på barnet ?



grattis till att bli en 16 årig mamma.

2010-12-06 @ 11:40:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0