tanken...

okej.....
nu har jag suttit och stirrat in i väggen i flera timmar och bara tänkt på den där förlossningen!
jag fattar inte hur jag kommer våga, orka eller ens vill! Jag har kollar på gamla outsiders program om nadja, ronja & en annan tjej som va väääldigt unga när dom fick barn.. dom va till och med yngre än mig?
och om dom klarade det så borde jag också klara det, men det verkar på något sätt göra så fruktansvärt ont, och speciellt om man spricker?! *-*
gaaaash, jag har typ värsta paniken inför förlossningen. Förstår inte riktigt varför eftersom alla säger att det kommer gå bra, men jag hatar typ smärta? jag är rädd för smärta? och att jag ska klämma ut towa kommer ju göra JÄTTE ont?

Dom flesta säger att det är huvudet som gör ondast, men när axlarna ska ut då? där är ju typ ett stopp? gud ... nej, nu får jag ta vara på tiden när jag INTE har ont och se fram emot glassen, bananen och chokladsåsen som står där nere och väntar på mig... heheh!

Någon som är ung och som har förlöst en bebis som kan berätta lite om det gjorde jätte ont eller knappt så man tänkte på det?
för jag typ förstår inte riktigt ännu om det verkligen kommer göra ont eller inte. :(

tack för svar ;)


Kommentarer
Anja - 17 & mamma!

Jag fick min bebbe för 8 veckor sen, och jag kan säga att själva värkarna gör ondare än själva "uttryckandet".. jag hade ryggmärgsbedövning, så man är ju ganska så bedövad från midjan och neråt, så man känner liksom inte sån värst smärta där nere, tyckte jag! Det enda man kände var ett enormt tryck, ungefär som att vara bajsnödig, å det är ju mest bara obekvämt! Men det kommer gå jättebra för dig. :)

2011-01-05 @ 00:13:24
URL: http://anjahakanson.blogspot.com
Theos Mamma

jag har fött är 17 år =) min son är nu 5 månader snart ett halv år:P vill inte skrämma dig men ville skjuta mig själv grymt läskigt och tragiskt FYYYYYYYYYFAN men man klarar det sen blir det bra =) lycka till, min mail adress är [email protected] om du vill maila de e min msn med sen kan du lägga till mig på fb också om du vill ida johansson har en bild på mig och min son ^^ hehe kraam!

carolina

ja, självklart kommer det göra ont, det borde du ju förstå...

2011-01-05 @ 00:23:02
Angee

Hej!

det gör inte så ont att föda, det värsta är när man börjar krysta och när huvudet ska ut.

Det är grymt smärtsamt men krysta man på bra så kommer barnet ut snabbt sen.

Va livrädd för föda vaginalt men va inte så hemskt som man kunde tro. kan absolut rek lustgas och ryggbedövning.

Hoppas det går bra för dig :)

2011-01-05 @ 00:51:22
URL: http://angee90.blogg.se/
MALLAN

åh, all lycka till, till dej och towa:D

2011-01-05 @ 02:16:43
URL: http://malinasenlund.se
Mamma till Tindra

Hejsan du behöver inte oroa dig, födde för lite mer än en månad sig förberedde mig på det värsta som skulle hända. Men när man väl va där och allt hände . Använde lustgas och ryggmärgs bedövning så kände man nästan inget utan bara tryck neråt. Rekommenderar det :) man spricker men det känns inte ett dugg lovar , man får även bedövning när de ska sy . Det som Gör ondast tyckte jag var när de kände hur öppen man var hela tiden ;)Lycka till :)

2011-01-05 @ 02:23:23
Sophia

Hej! Såg att du är rädd inför förlossningen? Jag är en tjej på 18( snart 19 vårar) och är mamma till tre helt underbara barn! Jag födde vår son som 15- åring och första dottern ett år senare. Annie, den minsta har nu hunnit bli ett:) så vi har en tripp trapp trull skara:) att födA barn gör ont! Det är inget snack om saken! Men det finns så mycket bra grejer att dämpa smärtan med. Med Elliot ( förstfödde) så vägrade jag att höra på hur ont det skulle göra osv.. Ville själv komma på bra grejer inför min förlossning. Med hjälp av en riskudde, en timmes bad o lustgas mådde jag kanon! Krystvärkarna är det bästa då man själv får trycka på:) mina två första förlossningar tog totalt tre timmar från första värk till barnet var ute! Annie blev jag däremot snittad:) hoppas att allt går bra för er! Kika gärna in på min blogg där kan du läsa allt om vår resa från tonåringar till trebarnsföräldrar!

2011-01-05 @ 07:37:44
URL: http://Metrobloggen.se/uungmamma
Jenny

vad jag har hört från folk som har fått barn (mamma) tillexempel, hon var dock trettio, men iaf, hon säger att det är en smärta som gör så ont att den inte gÅr att beskriva eller framkalla. men när man väl är klar så har man redan glömt hur ont det gör, utan att då är man typ "bedövad" eller hur man ska säga det. jag tror att det kommer gå jätte bra för dig. hon berättade också att värkarna är nästan det som är värst av allt med hela graviditeten.

2011-01-05 @ 09:44:11
Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!

Haha förlossningen måste man ju gå igenom vare sig man vill eller inte tyvärr ;p Jag fick min dotter 2,5 månad innan jag fyllde 17 och självklart gjorde det ONT! Jag vet att jag sa att jag vill inte ha nån "jävla unge" utan jag ska hem haha.. Första gången vet man ju inte alls vad det handlar om, allt är ju helt nytt och även om ingen förlossning är den andra lik så vet man ju endå lite om vad som ska hända andra gången. Sen är ju det ju olika från människa till människa, vissa tycker att det inte gjorde särskilt ont alls medans andra tycker det gör skitont. Men jag kan säga att det gjorde ont, jag ville dö men det går över :) Man får det finaste som finns utav det. Grattis & lycka till!

2011-01-05 @ 10:24:31
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0