tisdagen den 4 januari 2011!

Till Mimmi: "För ett år sedan gjorde jag abort. Jag var då 16 år gammal o kände att jag inte hade något annat val när mina föräldrar gav mig ett ultimatum och vägrade ha något med mig att göra ifall jag behöll barnet. Sedan den dagen har jag inte kunnat tänka på något annat än vilket stort misstag jag gjorde, jag har t.o.m funderat på om jag kan läka mitt brustna hjärta genom att bli gravid igen (o behålla barnet) men då skulle jag bara ställas inför samma ultimatum igen om inte värre :/ hur som helst så undrar jag hur vida du funderade på att behålla eller inte behålla towa? :) läser din blogg dagligen och försöker uppleva allt de jag missa och såå längtar efter!"


- Hej Mimmi. För det första måste jag säga dig att det är nog rätt tufft att ha barn när man är ung, eftersom man själv inte fått leva livet fullt ut och vet inte riktigt vad livet går ut på än, men jag måste säga att det va starkt av dig att göra abort för själv hade jag nog inte kunnat göra det.. tyvärr!
Först när jag fick reda på att jag va gravid så va ju egentligen mitt val att ta bort fostret eftersom towa inte hade hunnit bli bebis då, men när jag väntade så länge som jag gjorde så sa jag på ultraljudet om jag va längre än 18 veckor gånget så hade jag inte kunnat ta bort det, för då hade towa hunnit bli bebis och kunde nästan leva utanför magen, så det vore mord om jag tagit bort henne.. Men sen när jag fick reda på att jag va i vecka 26, så va det inget tvivel om att jag skulle behålla henne! speciellt inte när jag fick reda på att jag skulle ha en liten flicka<3 ;)
Alltså... om jag hade varit mindre än 18 veckor gånget, så hade jag gjort abort! tyvärr :(
Inget jag absolut vill, men jag hade nog gjort det! ..
hoppas du fick svaret på din fråga & jag hoppas du mår bra!
kram på dig vännen!




tjooooooosan hopppppppsssannn gott folk!

Idag har jag inte gjort någonting annat än målat och ätit.. ganska skönt faktiskt!
imorgon blir det samma visa igen skulle jag tro!

Fick reda på att dom flyttat ultraljudet till den 20 januari och det blev jag jätte glad för (A)
jag vill ju se min lilla bebis<3 vill ju ha lite nyare bilder på henne och en ny bild i huvudet på henne! :)
så jag är faktiskt väldigt happy idag (A)

Imorgon hämtar vi vår nya soffa som vi väntat på i evigheter..
så det blir att ställa rätt den och fixa här hemma!
Ska fixa skötbordet också snart inne på toan när vi tagit ut duschen, så den står klart!

som sagt, allting rullar på som det ska!
Och towa leker som vanligt bläckfisk i magen XD



kraaaamen på er vänner!



Kommentarer
Anja - 17 & mamma!

Fick du inte reda på det förens i vecka 26? ;o OJ! Jag fick reda på det i vecka 23, och jag tycker jag var ENORMT sen på att komma på det..

2011-01-05 @ 00:15:46
URL: http://anjahakanson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0